Lesbo: politična, kulturna in socialna revija.
Izhaja od leta 1997 in je nepridobitnega značaja.
Izšla je nova številka 13-14
(jesen-zima 2001).
Pravkar izšel roman Jeanette Winterson "Pomaranče niso
edini sad"
, pred tiskom Lillian Faderman "Več kot ljubezen moških: Romantično prijateljstvo in ljubezen med ženskami od renesanse do sodobnosti".
Bibliografija literature in
gradiva z lezbično in gejevsko tematiko, ki se v slovenskem jeziku zbira od začetka 20. stoletja. Seznam materiala je v delu in stalnem dograjevanju.


LESBO 11/12
Id. 2001: SCENE

Vrni v seznam vsebine LESBO 11/12

KULTURA
Seks in kultura | Galerije na prostem | Novice | Lezbijke |
Recenzije plošč | Recenzije knjig | Iz klozeta

______

SEKS IN KULTURA
Nataša Velikonja


Prisotnost IV., 1988, iz knjige “KRAŠOVEC METKA”
Založba EWO, Ljubljana 1994

Kar feministične študije počno s spolom, gejevske in lezbične počnejo s seksualnostjo. Njihovo temeljno področje je analiza razmerij med kulturo, reprezentacijo in (homo)seksualnostjo, torej tega, kako kultura reprezentira in re-producira (homo)seksualnost.

Takšna zastavitev demistificira homoseksualnost kot biološko dejstvo. Večna vprašanja o “izvorih homoseksualnosti”, ki jih po brezdanjih breznih čisto po sizifovsko vlači vsaka nova ge-neracija gejev in lezbijk ter njihovih prestrašenih staršev, bi bila odveč, če bi v obči nazorski konsenz vstopil vsaj minimal poststrukturalnih argumentacij: spol in seksualnost nista “lastnosti teles” ali nekaj, kar “izvorno” izhaja iz človeškosti, temveč sta niz učinkov, sproženih v telesih, obnašanju in družbenih odnosih. Elementi, ki vzpostavljajo spolno ali seksualno identiteto, so reprezentacije - drže, kretnje, obnašanje, oblačenje, performativne in predvsem neseksualne prakse.

Tako imamo razstave Metke Krašovec in njene zrcalne podobe. Te bi prav lahko postavili v linijo tiste likovne tradicije, ki uporablja motiv ogledala kot lezbično kodo - zrcalo je namreč v mnogih zgodovinskih in kulturnih kontekstih uporabljeno kot ena od zvijač, tako kot turške kopeli ali eksotične rastline, s katerimi je mogoče izraziti bližino dveh žensk. Britanska slikarka Sadie Lee še vedno rada uporablja te motive in se z njimi zavestno vključuje v razprave o “značaju lezbične erotike”. Ena močnejših teorij, izhajajoč iz Freudove psihoanalize, namreč govori o narcistični osnovi same homoseksualnosti - kot usmeritvi k “Istosti”. Lee preko svojih zrcalnih podob parodira in sesuva tovrstne diktate o ekonomiji Istosti, ohranja pa osnovno sporočilo motiva: zrcalno podobo kot romantično metaforo popolne ljubezenske predanosti in blaženosti. No, ampak motiv zrcala pri Metki Krašovec je tolmačen - denimo s strani avtoritete slovenske likovne kritike, Andreja Medveda - kot zgolj zrenje Narcisa.

Podobno je s Patti Smith. Entuziastična homo glasbena kritika se je na dolgo in široko razpisala o komadu “Redondo Beach”. Bil naj bi komad o lezbični ljubezni in le-tej pripadajoči sladkosti samomora, čeprav je Smith to besedilo spisala po bizarnem popoldanskem prepiru s sestro Lindo. Lezbijke so povsem kolonizirale “Horses”, tako zaradi Mapplethorpove fotografije na ovitku, zaradi umetničine androgine drže na njej, kot zaradi uvodne “Glorie”, kjer Smith prepeva besedilo Vana Morrisona, kako na nekem partiju zaštrika punco. In še in še okrog Patti Smith, ki je sicer hetero.

Privzem reprezentacij je seveda krasno zlodelo, saj je sama (homo)seksualnost proces, ki poteka na podlagi kulturnih identifikacij. Prebijanje rutine kulturnih interpretacij, veljavnih kulturnih zgodb, je tudi prebijanje meja epistemologij o seksualnosti.

Poiščimo se tam, kjer nas ni, kajti če ostanemo tam, kamor nas polaga skopogleda umetnostna in kulturna avtarkija, se nam lahko prav kmalu zgodi tisti lezbični štos o hetero seksu - “Ali je to vse?”



Vrni v seznam vsebine LESBO 11/12

Uvodnik | LLOBBY - notranji | Tema trimesečja | LLOBBY - zunanji |
ŠOLA | KULTURA | KLOZET | MEDIA | PORTRET | SCENA | PORNOVIZIJA | SUMMARY



Za pregled vsebine posamezne številke, spodaj izberi naslovnico.
NAZAJ NA NOVICE



Lesbo 15/16    Lesbo 13/14    Lesbo 11/12   Lesbo 9/10
Od desne proti levi: 9/10-15/16

Lesbo 8 Lesbo 7 Lesbo 6 Lesbo 5
Od desne proti levi: 5-8

Lesbo 4 Lesbo 3 Lesbo 2 Lesbo 1
Od desne proti levi: 1-4